vrijdag 31 maart 2017

Hallo,

we rekenden, lazen, schreven en werkten in onze taalboeken.

In onze projectbundel 
- talentenshow: iedereen mocht zijn talent voorstellen
- we vulden een werkblad in over onze talenten
- we deelden talentenkaartjes uit aan elkaar
- ik stel mezelf voor: dit doe ik graag/dit doe ik niet graag/dit vind ik grappig/dit maakt me verdrietig/dit kan ik goed/dit boek lees ik graag.
- iedere leerling had zijn eigen bloem. De andere kids vulden bij iedereen een talent aan.
- ik ben uniek
- Iedereen is anders. We hebben een andere kleur van haren, ogen...en toch lijken we op elkaar, want we  hebben allemaal een neus, haren, ogen...
- We mochten proefjes uitproberen.  Leuk, hoor!

Leena verraste ons met een muzikaal optreden!



We dachten na over ons volgende project.
Er waren heel veel voorstellen.



Weten en kennen?
- Doran: alle soorten dieren
- Connor: hoe inktvissen kunnen ademen en hoe kunnen ze tegen de waterdruk
- Caitlin: hoe zwemmen vissen?
- Odin: waarom moeten dolfijnen altijd boven komen om te ademen?
- Lars: hoe groeit een hoorn?
- Elias: waarom bijten haaien?
- Lex: hoe planten vissen zich voort?
- Xander: kunnen dieren scheten laten?
- Ashley: hoe kunnen konijnen springen?
- Lentel: zijn krabben gevaarlijk?
- Caitlin: diereneters en planteneters: waarom is het zo?
- Connor: waarom klimmen apen in bomen?
- Doran: waarom veranderen kreeften van schelp?
- Dominique: waarom veranderen sommige dieren van kleur?
- Falco: hoe komen zeesterren en inktvissen aan die zuignapjes?
- Nayeli: waarom eten de kippen hun schaal soms terug op?

Wat wil ik zijn of kunnen?
- Connor: hoe kan je met een dier spelen, trucjes leren en  hun vertrouwen winnen?
- Nayeli: hoe kan je het best voor een dier zorgen?
- Doran: hoe kan je het best omgaan met een dier?
- Xander: hoe kunnen we dieren helpen?
- Lars: Hoe kan je het best met een dier communiceren?
- Lex: Hoe kan je een veilig nest bouwen voor een dier?

Wat wil ik doen?
- Bezoek aan de kinderboerderij
- Bezoek aan het aquarium
- Bezoek aan de zoo
- Verhaal over dieren
- Fantasiedier ontwerpen
- Kijkdoos ‘onder water’
- Liedje en versje over vissen
- bezoek van dieren op school


Het 1ste en 2de leerjaar ging zwemmen.


Onze talenten uit leefgroep 2:
Lentel: dansen
Elias: rekenen
Lana: tekenen
Floor: ballet
Ashley: springen
Norah: knutselen
Caitlin: schilderen
Nayeli: turnen
Lars: judo
Jolien: dansen
Lana: dansen
Trees: troosten
Mauro: fietsen
Doran: fietsen
Xander: breakdance
Alexandra: tekenen
Alicia: schrijven
Jasmina: tekenen
Connor: karate
Odin: filmpjes maken
Xander: fietsen
Shannon: praten
Lex: durven
Falco: durven
Flor: schrijven

We dachten na over later.
We probeerden een van onze talenten te koppelen aan een beroep:
- Elias: zanger want hij kan goed dansen.
- Lana: zangeres want ze kan goed dansen.
- Caitlin: masseur want ze kan goed masseren.
- Joyce: juf want ze kan goed kinderen helpen.
- Norah: mama en juf want ze kan goed kinderen helpen.
- Lars: autohersteller want hij kan goed dingen herstellen
- Mauro: dierenarts want hij kan goed vogels verzorgen
- Jolien: kapster want ze kan goed werken met haar.
- Odin: tatoeëerder want hij kan goed tekenen.
- Connor: wever want hij zit graag met zijn handen tussen dingen.
- Nayeli: turnster want ze kan goed spreidzit.

We deden een 'welk beroep bedoel ik'-spel.

We voerden de wens van Flor uit!
We gingen op zwerfvuilactie in Ledegem en maakten onze schoolomgeving veel netter!

We sloten de week af met een spelletjeshoekenwerk.
- zelfgemaakte spelletjes (in zedenleer)
- eigen spel
We hielpen alles klaarzetten voor het paasontbijt!
 
Vele groetjes uit leefgroep 2!
Enkele foto's van deze week