vrijdag 1 september 2017

Hallo,

We zijn gestart!!! EINDELIJK! 
Wat was het een mooie dag!

Vol verwachting kwamen onze leerlingen aan op de speelplaats.
Superspannend voor de anemonen van vorig jaar...
Nu mochten zij voor de eerste keer op de grote speelplaats blijven.

Er werd een gedicht voorgelezen waarbij alle begeleiders voorgesteld werden:


Hallo, hallo, de vakantie zit erop…
En dat vinden wij top!
Nieuwe vriendjes, een nieuwe begeleider, een lege boekentas...
Nog een beetje wachten en jullie mogen terug naar de klas.
We beginnen bij de kleinsten in onze school:
De boterbloemen ontdekken samen met Cleo dit jaar nieuwe dingen.
Grappen en grollen, dansen en zingen!
Romanie fladdert van klas naar klas.
Haar hulp komt jullie zeker nog van pas.
Een liedje of experimentje hier of daar…
bij de anemonen staat Janne klaar.
Dominique turnt er ook dit jaar op los
en we ontdekken natuurlijk ook weer het bos.
Bij de zonnebloemen, het 1ste en 2de leerjaar,
staan Els en Rolande paraat voor een leuk schooljaar.
De madeliefjes zitten in het 3de en 4de leerjaar
en springen samen met Dominique in het nieuwe schooljaar
De primula’s, de oudste van onze school
hebben Elke als hun idool.
Tine helpt ons hier een daar
en staat altijd voor jullie klaar.
In de namiddag zit Els met Olivier of Martine in haar bureau
hulp bij rekeningen of een antwoord op al jullie vragen krijg je hier cadeau!
Mijn gedichtje is nu klaar
nu gaan we allemaal kijken naar daar.
Want zoals elk jaar hebben nu ook een nieuwe schooldans!

Wij zien het nieuwe schooljaar heel erg zitten!
Hebben jullie ook zin om te beginnen?

Na het dansen van de nieuwe schooldans vertrokken we naar de klas.
De anemonen van vorig jaar trokken naar het 1ste leerjaar.
De zonnebloemen van het 1ste leerjaar van vorig jaar mochten naar het 2de leerjaar gaan. 

In de klas verzamelden we in de kring.
We leerden elkaar kennen. Nieuwe gezichtjes en nieuwe begeleiders....de gezichtjes begonnen vlug op te lichten.
We werkten met de weerkalender in de kring.

Daarna ging het 1ste leerjaar mee met Rolande.
Het 2de leerjaar begon bij Els.
We ontdekten onze verschillende werkboeken en vulden al enkele oefeningen aan.
Aan enthousiasme geen gebrek bij de zonnebloemen van 2017-2018!

Na de middag was er forum.
Het forum is een moment waarop alle klassen samenkomen en bespreken wat ze in de klassen gedaan hebben.
Deze keer brainstormden we in groepjes over wat mag en niet mag op de speelplaats, in het bos, in de refter, in de gang, met het materiaal...en stelden onze ideeën aan elkaar voor.

We sloten de dag af in de klas met het opstellen van de klasregels en een korte brainstorm voor ons eerste project.

Enkele reacties van de leerlingen over de eerste dag. 
(Sommige leerlingen wilden geen reactie geven...en dat mag!)

De gestelde vraag was 'Wat vond je van de eerste schooldag?'
 * Floor: Ik wil nog werken!
* Mira: Ik vond het superleuk en wil nog werken!
* Jolien: Het was leuk de eerste keer in het 2de leerjaar.
* Pepijn: Het was superleuk!
* Trees: Ik wil huiswerk maken!
* Jasmina: Ik vond het leuk om in mijn taalboek te werken.
* Norah: Ik ben blij dat ik mijn kastje mooi kon maken.
* Xander: Ik ben blij dat ik kon werken in mijn rekenboek van het 2de leerjaar.
* Zoé: Ik vond het superleuk de eerste dag. Lezen is tof. Ik ben benieuwd hoe het maandag zal zijn.
* Renske: Het was leuk vandaag!
* Tobias: Ik vond rekenen het leukst.
* Quentin: Het was superleuk!
* Falco: Ik vond het leuk vandaag!
* Yuna: Het was leuk en ik ben benieuwd naar wat er nog komen zal.
* Lucy: Ik ben blij met mijn nieuwe vriendin Meike.
* Lailyta: Het was leuk vandaag.
* Amélia: Reken was heel leuk. Ik ben benieuwd naar maandag.
* Shannon: Ik vond het leuk. Ik heb al veel nieuwe vriendinnen.
* Faith: Ik vond het leuk. Ik ga al naar het eerste leerjaar!
* Ashley: Ik verlang tot het maandag is!


Veel liefs uit de zonnebloemenklas!!

Voor al jullie vraagjes kunnen jullie vanaf nu mailen naar het team via onderstaande link:

team@methodeschoolbloei.be

Foto's kan je hieronder terugvinden:

elke leerling met of zonder broers of zussen op de eerste dag

 
https://goo.gl/photos/D5M8tcvq3RwfQVWR6





foto's van het forum:

https://goo.gl/photos/LKpJ5zQeiEr7SFhf6


 

foto's van in de klas:
 
het 1ste leerjaar in de klas
foto's uit de kring
(gekke en normale) klasfoto's 

iedereen alleen ;-)

https://goo.gl/photos/ot4AyvFChRaNz2br9