zaterdag 11 november 2017


Hallo,

wat deden de zonnebloemen deze week?

* hoekenwerk
Er was hoekenwerk.
Het 1ste leerjaar deed dit samen met de boterbloemen.
De anemonen kwamen groepswerk doen bij het 2de leerjaar in de klas van de zonnebloemen.

* project
- Het koningshuis.
We maakten kennis met de verschillende koningen.
We keken naar enkele filmpjes hierover.

 - Wat zou je doen als je koning(in) bent?
Lucy: ik zou ervoor zorgen dat iedereen een huis heeft.
Mira: ik zou ervoor zorgen dat iedereen welkom is
Zoé:ik zou ervoor zorgen dat de natuur niet vervuild is en dat iedereen naar elkaar luistert.
Pepijn: ik zou ervoor zorgen dat iedereen blij is met wat hij krijgt.
Yuna: ik zou ervoor zorgen dat arme mensen meer geld krijgen.
Meagan: ik zou ervoor zorgen dat de auto’s niet kapot gaan.
Sky: ik zou ervoor zorgen dat de mensen geen ongezonde dingen eten
Norah: ik zou ervoor zorgen dat de mensen de natuur niet vervuilen.
Jasmina: ik zou ervoor zorgen dat iedereen een auto heeft.
Shannon: ik zou ervoor zorgen dat alle huizen van snoepjes gemaakt zijn.
Flor: ik zou ervoor zorgen dat er geen blikjes meer op de grond liggen.
Trees: ik zou ervoor zorgen dat de mensen geen bomen omhakken
Falco: ik zou ervoor zorgen dat er meer bomen zijn.
Xander: ik zou ervoor zorgen dat er geen ruzie meer is.
Ashley: ik zou ervoor zorgen dat iedereen met elkaar mag spelen
Meike: ik zou ervoor zorgen dat er niemand sterft.
Renske:: ik zou ervoor zorgen dat je altijd chips mag eten.
Amélia: ik zou ervoor zorgen dat iedereen elkaar graag ziet.
Floor: ik zou ervoor zorgen dat de daklozen mogen schuilen in een ander huis.
Tobias: ik zou ervoor zorgen dat mensen die weinig hebben meer geld krijgen
Jolien: ik zou ervoor zorgen dat er geen oorlog is en dat er geen overvallen meer zijn.
Amy: ik zou ervoor zorgen dat iedereen gelukkig is.
Alexandra: ik zou ervoor zorgen dat iedereen blij is.

- Hoe zou je er uit zien als je een koning(in) was?
- Waar zou je wonen als je een koning(in) was?
- Wat zou je eten als je een koning(in) was?
- Hoe zou je je kleden als je een koning(in) was?
- Hoe zou je je verplaatsen  als je een koning(in) was?

- Hoe moet je je gedragen als koning(in)? 
Zijn er regels?
Kan je zo maar naar de koning stappen?
We keken naar een filmpje over een meisje die op bezoek ging bij Koning Filip! 

- We ontdekten de stamboom van alle koningen van België en besloten om ook onze stamboom  te maken.

- We luisteren naar een verhaal over 'Het land van Kwien' en 'de avonturen van Prins Pieter in Dictoria. Beide verhalen werden besproken.

- We brachten een gedichtje naar voor 'Ik ben lekker stout'.

- We deden een stellingenspel over keuzes maken.

- We brainstormden over ons nieuwe project. 
Maandag weten jullie meer hierover ;-)!

We sloten de week af met een namiddagje turnen in de sportzaal!

Veel liefs uit de zonnebloemklas
tot maandag

Enkele foto's: