zondag 14 januari 2018

Hallo,

Ons nieuw project is 'Hoe kunnen we zien in het donker?'.
We brainstormden verder over ons project en gaan werken rond de volgende thema's:
- gevoelens
- het licht: vroeger en nu
- hoe kan je licht maken?
-  Hoe komt het dat het nacht en dag is?
- Welke dieren zien er 's nachts?
- Welke beroepen worden er 's nachts uitgevoerd?
- ....
Leuke ideeën zijn altijd welkom!

Renske had het boek 'Geluk voor kinderen' meegebracht naar school.
We lazen een verhaal over een vogel die met zijn hongerig/jonger broertje deelde.
We bespraken situaties uit onze omgeving.

We leerden een gedicht over het weer.
We oefenden nieuwe begrippen in over het weer.
We zongen liedjes over het weer.

We hebben gepraat over pesten.
Voorbeelden werden besproken.
Wat is pesten?
Wat doe je als er iemand gepest is?
We dansten op het lied van ketnet over pesten!

Adhv een prent bespraken we:
- licht en donker
- hoe voel je je?
- arm en rijk
- waarom ga je werken?
- ....

We vierden de verjaardag van Zoé!
Gelukkige verjaardag, meid!


Op het forum werd de wensboom voorgesteld!
Elke leerling van de hele school mag een wens doen.
We proberen gedurende het jaar zoveel mogelijk wensen uit te voeren!
De wensen van de kinderen uit de zonnebloemklas zijn:

* ik wens dat iedereen gelukkig is (Zoé)
* ik wens dat iedereen blij is (Alexandra)
* ik wens dat iedereen een goeie dag heeft (Amélia)
* ik wil eens op school snoepjes eten (Shannon)
* ik wil een paard knutselen in de klas (Trees)
* ik wens dat onze school nog groener is (Norah)
* ik wens dat niemand meer ruzie maakt
* ik wens dat iedereen een dag pakjes aan elkaar mag uitdelen (Tobias)
* ik wens dat iedereen blij is
* ik wens dat we een hele dag spelletjes spelen
* ik wens dat we een konijn knutselen op school.
* ik wil 2 dagen 10 minuten langer op de speelplaats spelen. (Flor)
* ik wens dat we pudding maken voor de hele school. (Xander)
* ik wens dat ik rijk ben (Faith)
* ik wens dat ik mag paardrijden (Meagan)
* ik wens dat we met de hele school 'schipper mag ik over varen' spelen (Meike en Renske)
* ik wens dat iedereen een goed leven heeft (Pepijn)
* mijn wens is dat we met klas naar de zee gaan (Amy)
* ik wens dat niemand uitgesloten is (Laylita)
* ik wens dat we een boerderij maken (Rahim)
* ik wens dat iedereen lief is voor elkaar (Sky)
* ik wens dat we naar de zee gaan met de hele klas. (Floor)
* ik wens dat we een namiddag spelletjes spelen (Ashley)
* ik wens dat er allemaal kleurtjes zijn en op de laatste dag een regenboogdag (Mira)

groetjes uit de zonnebloemklas
Tot maandag!

enkele foto's