vrijdag 7 juni 2019

Hallo,

De zonnebloemen zitten volop in de toetsen! Puf puf!
We gingen deze week ook zwemmen! Ook hier werden allerlei opdrachten uitgevoerd voor het rapport. De laatste zwemles (18 juni) zullen we vrij zwemmen en spelen. De kinderen mogen dan ook eigen speelmateriaal meebrengen (liefst al opgeblazen!).

We vierden de verjaardag van Pepijn!
Proficiat zonnebloem!

In onze projectbundel kwamen volgende onderwerpen aan bod.
Sommige onderwerpen waren voor het 1ste en 2de lj andere voor het 3de lj.
We werkten onze voorbije projecten af:
- Hoe ziet je huis er uit?
- Welke lijnen zitten er in ons lichaam?
- Hoe werkt ons hart?
- Hoe werken onze longen?
- Hoe werken onze aders? 
- Wat is een maquette?
- Wat is een plattegrond?
- Hoe ontdekt de politie vingerafdrukken? Weet je dat zelfs de vingerafdrukken van een tweeling niet identiek zijn?
- Wat is gezond? Wat is niet gezond?
- ..............

Renske en Shannon hadden enkele filmpjes over dit thema opgezocht.
Trees bracht een spreekbeurtje naar voor over de spieren en de werking hiervan in het gezicht.

De kadootjes voor vaderdag werden voorzien van een kleurrijke verpakking. Zo kunnen de nieuwsgierige papa's onder jullie niet zien wat het kadootje zal worden. Geduld, geduld, geduld!

Mijn papa is de beste omdat
hij elke dag naar school gaat. (Flore)
hij mij helpt. (Seena)
hij veel met mij naar Bobbejaanland gaat en dat vind ik leuk. (Faith)
hij handig en en mijn helpt. (Meagan)
hij heel lief is. (Shine)
hij goed is in handstand. (Anaïs)
hij leuke dingen doet. (Noa)
hij handig en lief is. (Eduard)
hij computers kan maken. (Xander)
hij lief is en zorgt goed voor mij. (Noémie)
hij goed met de vrachtwagen kan rijden. (Tobias)
hij sportief is. (Amy)
hij goed kan gamen en grappig is. (Siebe)
hij goed plaatjes kan draaien, goed kan knuffelen en hard kan lopen. (Sky)
hij goed kettingen kan maken. (Alhasana)
hij veel spelletjes met mij speelt. (Jonah)
hij mij helpt. (Trees)
hij mij helpt, grappig en leuk is. (Yuna)
hij goed kan fietsen. (Alseny)
hij altijd leuk en lief is. (Zoé)
hij leuk en lief is. (Pepijn)
hij mooie liedjes kan spelen. (Lucy)
hij handig is. (Mira)
hij grappig, lief en mooi is. Hij zorgt goed voor mij. (Amélia)
hij heel lief en leuk is. (Falco)
hij leuk en lief is. (Ola)
hij grappig, sterk, leuk, cool, lief en nog veel meer is...(Floor)
hij snel, sterk en groot is. (Lou)
hij sterk is en karate kan. (Shannon)
hij goed kan zwemmen, een kietelmonster en een knuffelmonster is. (Renske)
hij lief, leuk en heel veel met me speelt. Hij bakt lekkere worsten voor ons. (Flor)
hij sterk, grappig en stoer is. :-) (Meike)
hij de allerliefste van de hele wereld is. (Norah)
hij leuk en lief is en veel speelt met ons. (Jasmina)
hij altijd lekker eten maakt. (Mamadou)

Mijn Bonbonne en Bompa zijn de beste omdat ik soms iets krijg in de winkel. (Oraia)
Mijn mama is goed in salto's maken. Ze is heel lief. (Nady)

Een andere muzische opdracht deze week was zelf een liedje maken en dit zingen voor elkaar.
Het 3de leerjaar ging nog een stapje verder en componeerde zelf de muziek via Chrome Music Lab. Leuk, hoor!

We vierden vrijdag ook de verjaardag van Jefke! Onze klasaap is zaterdag jarig, maar op vrijdag maakten we tijd om muzikaal pak te spelen voor hem! Hiep hiep hoera!

Niet vergeten!
* maandag is er geen school.

* Het 1ste en 2de leerjaar moet dinsdag de boeken van de bibliotheek meebrengen, zodat de begeleider ze woensdag kan brengen naar de bibliotheek. Er worden geen nieuwe boeken meer meegebracht naar huis.

 * De ONKRUID CHALLENGE:
 Alles groeit en bloeit bij methodeschool Bloei! Ook ons onkruid ;-)! Daarom deze challenge: om ter meest emmers onkruid wieden op ons schooldomein. Hoe doe je mee?
1. Breng een emmer mee.
2. Vul de emmer boordevol met onkruid.
3 Neem een selfie van jezelf met de volle emmer.
4. Leeg de emmer op de voorziene plek. (bij het tuinhuis)
5. Post de selfie op deze facebookpagina en vermeld daarbij de naam van het deelnemende kind 6. Begin gewoon opnieuw vanaf 2.
Wat valt er te verdienen?
Een mega groot ijsje met topping naar keuze in ons schoolrestaurant voor de klasgroep met de meeste volle emmers.
(Voor alle andere niet winnaars voorzien we een kleiner ijsje.)
Dit evenement loopt tot 21 juni. Meer informatie is te vinden op de facebookpagina van onze school.

Bedankt aan iedereen die al enkele emmers vulden! :-)

Prettig weekend! 
Tot dinsdag!
de foto's van deze week