vrijdag 27 januari 2017

Hallo,

wat deden de kikkers deze week?


We werkten goed door in onze werkboeken!

Kikkers stelden hun levenslijn met bijhorend materiaal voor.
(volgende week komen de laatste kikkers aan de beurt)








Ook de projectbundel werd geopend ;-):
- We stelden onszelf voor:
* ik ben
* mijn voornaam is
* mijn familienaam is
* ik woon in
* ik spreek
* ik ben ... jaar oud
* ik heb ...broer(s) en ... zus(sen)
* ik kan goed/ ik kan niet goed

- We maakten onze stamboom.

- We maakten kennis met de familie Beterweter.
We oefenden nieuwe woordenschat in rond de familie.

- We linkten verschillende voorwerpen aan de verschillende periodes: baby, kleuter of lager schoolkind.

In de agenda van de kikkers zitten enkele huiswerkblaadjes aan te vullen door de ouder(s).
Op het kleine briefje staat uitleg. (en ook een 'zoek de fout-opdracht ' ;-))
Gelieve deze papieren aan te vullen.

De levenslijnen werden samen met de kinderen opgesteld.
Elke leerling kon samen met Dominique een foto kiezen die past bij baby, peuter, kleuter of lager schoolkind.
Deze werden nadien gekopieerd en bevestigd op de levenslijn.

Donderdag was het gedichtendag!
We maakten kennis met een lievelingsgedicht van de 8 jarige Rolande...(heel lang geleden ;-), nl Ik ben lekker stout!
We mochten dit gedicht uitbeelden en tekenden er onze eigen tekening bij.
Maar wij zijn niet stout, hoor! Of soms misschien eens een klein beetje ;-)!

Afbeeldingsresultaat voor annie mg schmidt ik ben lekker stout

We vervulden de wens van Lentel: ' Ik zou graag eens met de hele klas naar een toneelvoorstelling gaan!'

 Zo gezegd, zo gedaan...we zaten om 10 uur klaar in CC De steiger te Menen.


Enkele reacties van de kinderen:
Jasmina: Het was de eerste keer dat ik naar het toneel ging.
Norah: Ik vond het een gek en zot verhaal. Het was een grappig moment toen ze die mevrouw veranderden in een schilderij. Weet je, die meneer had hakken aan!
Caitlin: Ik vond het leuk. Ik zou zeker nog een willen gaan. Het was een beetje raar dat die mensen uit een schilderij kwamen. Die andere meneer deed Frans schrikken.
Lentel: Ik vond het heel tof en ook een beetje eng, want er kwamen mensen uit schilderijen. Het was wel leuk toen ze elkaars hoed afnamen.
Shannon: Het was mooi en grappig.
Alicia: Ik vond het raar dat die tafel verschoof.
Alexandra: Ik vond het grappig en heel leuk. Ze veranderden de muren. Hoe maken ze die schilderijen?
Xander: Ik vond het grappig dat de oogjes van die meneer een andere kant opgingen.
Jolien: Ik vond het tof en het was heel leuk.
Flor: Het was grappig met dat rood touwtje. Als ze erover sprong dat tuuuuuuuutte dat de hele tijd.
Floor: Het was super grappig dat het ei en de zakdoek in hun mond terecht kwamen.
Ashley: Het toneel was leuk en mooi.
Mauro: Het was super grappig. Vooral van die meneer die met zijn voet bewoog en het alarm ging af.
Ze namen ook elkaar hoed af.
Odin: Ik vond het zo leuk dat ze het decor omdraaiden. Er was een meneer die uit een schilderij kwam.
Falco: Ik vond het super super superleuk! Het was grappig toen het alarm afging.

Bedankt aan Eline (de mama van Norah) om mee te gaan naar het toneel! Mercikes!

In de klas werkten we verder aan onze tekeningen die bij ons kamishibai verhaal horen.

Het 3-4de leerjaar nam deel aan de vogeltelweek voor scholen!
Gedurende een half uur werden alle vogels die in onze schooltuin gespot werden genoteerd!

We speelden nog enkele ritmische spelletjes en sloten onze dag af met een truukje ;-)!

Tot maandag!!
groetjes uit leefgroep  2

Enkele foto's: