vrijdag 19 mei 2017

Hallo,

Wat deden we deze week?

Het 1ste en het 2de leerjaar ging op uitstap naar een kinderboerderij in Beitem een afdeling van de VABI te Roeselare.  

Deze uitstap paste perfect in het lopende project 'Hoe kunnen we dieren verzorgen?'
Deze activiteit was onder leiding van studenten uit Vabi Roeselare.

We leerden de diertjes op een leuke manier kennen.
Adhv een memoryspel gingen we op zoeken naar alle diertjes.

Bij elk diertje kregen we een uitleg.
Leuk, hoor!

enkele uitspraken van de kids:
* Ik heb lammetjes, pony's en veulentjes gezien die heel schattig waren. (Caitlin)
* Het was heel leuk om de pony te kammen (Trees)
*Ik vond het niet leuk dat de pony op mijn voet stond.
Ik vond het superleuk dat ik een konijntje mocht strelen (Floor)
* Ik vond het super dat ik het vogeltje en de chinchilla mocht vasthouden (Lentel)
* Het was leuk omdat er veulens, ponys en paarden waren.
Ik vond het leuk dat ik het pony'tje mocht borstelen.
Ook de konijnen aaien was ook leuk.
Ik heb een een muis en een reuze konijn gezien. (Shannon)
(Ik denk dat ze het leuk vond ;-))
* Ik vond het geweldig omdat ik alle dieren zag en ik vond het grappig dat die papegaai altijd "kraaakraa" deed. Het was superleuk dat mijn mama mee was! (Norah)
* Ik was gelukkig omdat ik heel veel dieren kon zien en paarden mocht aaien.
Het was superleuk want wij mochten een vogel vasthouden (Ola)
* Ik vond het leuk dat we naar alle dieren mochten kijken en de paarden mochten borstelen (Alicia)
* Ik vond het superleuk met die vogels. ik ben blij dat ik de konijntjes geaaid heb.(Xander)
* Het was superleuk om de pony's te aaien en te borstelen (Jolien)

We werkten aan ons project:
* Hoe komt een biefstuk op mijn bord?
Dit werd besproken, in een toneeltje gegoten en vastgelegd in de bundel.
* Waar komt welk vlees vandaan?
* We keken naar informatieve filmpjes over de dieren in de natuur, de orka, de dierenarts, hoe verzorgen we dieren?...

We luisteren naar een voorleesverhaal over Pippi Langkous!

We hielden een gesprek over 'heb respect voor elkaar'!

Lezen kan leuk zijn! Check zeker ons filmpjes! (Te vinden onder de foto's ;-))

 We oefenden voor ons schoolfeest! Hierover geen uitleg....Kom dat zien, kom dat zien!!!
We zien elkaar zondag op het schoolfeest!!! Spannend!!! 



leesfilmpjes zijn te vinden op onderstaande link:
https://we.tl/2wqyAkbYwZ

foto's hier te vinden


















































































































Dankuwelletjes voor het scrollen....
(het lukte niet via google foto's )