vrijdag 9 juni 2017

Hallo,

* op dinsdag werkten we rond media met L1+2+3.
De kids hadden allerlei toestellen meegebracht.
We probeerde ze uit.
Volgende vragen kwamen aan bod:
- Hoe werkt het?
- Wat kan je ermee doen?
- Vind je het leuk om hiermee te werken?
- Kan je er alleen op spelen of met meerdere?
- ....
Het werd een superleuke namiddag.

* op donderdag was het eindelijk onze schoolreis naar Bellewaerde.
Het weer zat goed mee!!

Enkele uitspraken van de kids:
- Lentel: Ik vond het tof toen Rolande met mijn op de Dawson ging. De eerste keer was ik wel geschrokken maar de 2de keer was het leuker. Rolande was wel een beetje bang. Ik zei: whiiiiiiii en Rolande zei ahhhhhhh!
- Jolien: Ik vond het supercool op de pizzabootjes! Het was keileuk! Ik was kletsnat!
- Xander: Ik vond het leuk op de pizzabootjes omdat het water spetterde op mij. Mijn broek was heel nat. De olifanten hebben mij nat gespoten.
- Norah: Ik vond het superleuk! We zijn op de theekopjes geweest en dat ging supersnel.
De pizzabootjes en de boomstammetjes waren heel leuk.
- Alexandra: Ik vond het leuk omdat het zo leuk was! ;-)
- Shannon: Het was cool in Bellewaerde. De supersplash, de boomstammetjes, de bootjes die supersnel gingen, de pizzabootjes...alles was megaleuk!
- Mauro: Toen ik in de pizzabootjes zat was ik kletsnat. Dan ging ik direct naar de theekopjes. van al dat draaien waren mijn kleren weer droog. Het was megatof!
- Tobias: Ik vond het leuk op de supersplash, waterglijbaan..vooral omdat je zo snel ging.
Ook in de theekopjes en op de piratenbootjes...het was een leuke dag!
- Trees: Ik vond het eng op de boomstammetjes. Toen de bootjes omhoog gingen vond ik het niet zo leuk.In de theekopjes heb ik heel veel gezeten. Dat was super!
- Odin: Het was superfijn dat ik in Bellewaerde was. Ik ben op een klein reuzenrad geweest en dat ik meer dan 6 keer op de theekopjes geweest. Dat was super supergaaf en ook dat ik op andere attracties kon.
- Flor: In de pizzabootjes waren ik, Ashley en Nayeli het meeste nat. Er waren nog 2 plaatsjes over. We konden er met 8 in. Op de nieuwe attractie was het leuk. Ik ben veel op de theekopjes geweest. Mama, ik wil nog een keer gaan ;-)!
- Falco: ik vond het superfijn in Bellewaerde. Ik ben heel veel op de piratenbootjes geweest. Ik vond 2 dingen superleuk: de pizzabootjes en de achtbaan.
- Alicia: Ik vond het leuk in de pizzabootjes en ook op de supersplash want ik was helemaal nat.
- Ashley: Het was fijn in Bellewaerde. Het was de 2de keer dat ik er was.
- Caitlin: Ik vond het heel tof in de Huracan eerst was er licht en dan ging het heel snel naar boven en daarna in het donker weer naar beneden. De pizzabootjes waren heel leuk. Er waren veel golven in het water.

Nog eens bedankt aan alle begeleiders die ons vergezelden op deze supertoffe dag!
Ook een dikke merci aan alle bestuurders die ons naar Bellewaerde en/of naar school brachten! DANKUWEL!

* op vrijdag brainstormden we verder over ons nieuwe project over lucht...
Jammergenoeg was het te vlug tijd en zal de grote onthulling pas maandag zijn. ;-)
Spannend!!!
We zijn wel al op zoek naar een echte luchtballon of iemand die hier iets over kan vertellen.
Ken je iemand die ons hierbij kan helpen?
Laat ons vlug iets weten.

We vierden de verjaardag van Lentel!
Proficiat, meid!
We kregen lekkers van de mama van Lentel! Dankuwelletjes!




 Flor en Trees hielden hun spreekbeurt!
Goed gedaan, hoor!



De andere kids van het 1ste en 2de leerjaar komen maan-of dinsdag aan de beurt. 
SSSSSSSspreekbeurt?
Over een voorwerp minstens 5 zinnetjes zeggen vb over een foto, een boek, een voorwerp of .....
(Het idee kwam van de kinderen zelf!)

Tot maandag!
liefs uit leefgroep 2

Enkele foto's:




























De foto's van Bellewaerde (groep Rolande) zijn te vinden op onderstaande link!
https://goo.gl/photos/pHvotCEV7pK4e48f6
 
 Als er nog begeleiders foto's hebben dan mag je ze me gerust doorsturen...
Ik plaats ze er dan nog bij!


Nog eens bedankt aan alle begeleiders die ons vergezelden op deze supertoffe dag!
Ook een dikke merci aan alle bestuurders die ons naar Bellewaerde en/of naar school brachten! DANKUWEL!