maandag 26 juni 2017

Hallo, 

Op maandag gingen we terug op pad. 
In het kader van het project ‘Hoe kan een ballon vliegen?’ werd een uitstap georganiseerd naar ‘Air Events’ in Zonnebeke.
Daar wachtte een hartelijke verwelkoming!
Bij dit uitje konden we een echte luchtballon van héél dichtbij zien.
Het werd een leerrijke ervaring waarbij we zelfs in de liggende luchtballon mochten rond stappen!
Indien gewenst mochten we ook de brander bedienen, in de mand klimmen en tot slot de ballon netjes terug opplooien. 
We hadden een hele reeks vragen voorbereid in de klas. Deze werden allemaal beantwoord en op kinderniveau uitgelegd. 
Een klasbezoek bij Air Events is een boeiende aanrader!
Enkele reacties van de kinderen over onze uitstap:
* Ik vond het leuk omdat we in een luchtballon mochten stappen. 
We kregen een zakje vol met leuke dingen. (Shannon)
* Het was heel leuk. We mochten aan een touwtje trekken en zo ging alle lucht uit de ballon. (Doran)
* Het was cool. (Lex)
* Ik vond het leuk dat we in de ballon mochten wandelen. (Ashley)
* Het was cool in de luchtballon. (Mauro)
* Het was tof omdat we het vuur mochten aansteken met de branders. (Jolien)
* Ik ben heel blij dat we gekomen zijn. (Alicia)
* Het was de beste maandag van mijn leven. (Xander Maes) 
* Het was heel cool met dat vuur! Super! (Norah)
* Het was leuk dat we hier konden komen! (Alexandra)
* Het was zotjes dat we in die luchtballon mochten zitten. (Caitlin)
* Het vuur was warm. (Floor)
* Ik vond het leuk om in de ballon te lopen. (Nayeli/Falco)
* Ik vond het leuk in de luchtballon en ook met dat vuur. (Jasmina)
* Ik ga naar een luchtballon kijken. (Flor)
* Het was supertof dat we mochten helpen opruimen. (Lana)
* Ik heb met Floor op de boord van de mand gezeten. (Trees)
* Ik vond het super super super leuk! (Odin)
* Het was leuk in de mand! (Roxan)
* We mochten in de ballon lopen! (Elias)
* Ik vond het leuk in de ballon! (Joyce/Xander)
* Het was leuk dat we het vuur mochten aansteken! (Lentel)
Bedankt aan de mama's die ons vervoer verzorgden. BEDANKT! 
Na de middag deden we oefeningen met de frisbee! 


Op dinsdag staat er Pardoes op het programma!!!
's Morgens genoten we van een poppentheater over een ridder die stiekem verliefd was op een prinses. Hihi!
Maar hij had één groot probleem. Hij was bang in het donker. Gelukkig vonden de ridder en de prinses samen een oplossing.


Tussendoor speelden we op het speelplein. Na de middag genoten we van een percussie spektakel van 4Beat!

Na dit optreden vertrokken we met bus naar school....Dit was toch het plan! ;-)

De bus stond jammergenoeg in panne...gelukkig konden we rekenen op verschillende ouders die ons ter hulp snelden met hun auto's. Zo geraakten we toch nog op tijd op school! BEDANKT!


Op donderdag gingen we op sportdag/uitstap naar Bergelen.
Spelen in het zand, wandelen in het bos, onze weg zoeken in het bos, klimmen, vallen, zand (veel zand), gras, water, trampolines, een beetje regen...maar vooral heeeel veeeel plezier!!!
's Middags genoten we van een picknick...Iedereen kon naar hartenlust belegde broodjes eten.
Terug op school aangekomen maakten we onze bedjes op, want we mochten eindelijk in school slapen! SSSSSSSpannend!

We aten lekker spaghetti of een croque monsieur. Njam, njam, njam...

We vierden de verjaardag van Rein en kregen allemaal een lekker ijsje. Mmmm, dat was lekker!

We speelden het heldenspel!
We losten verschillende opdrachten op en telkens kregen we een puzzel van een held.
Opdracht 1: Maak een spreuk met de gekregen woorden! Dit lukte!!! Joepie, puzzel 1!
Opdracht 2: Maak een heldendrankje met 10 dingen die je in de natuur kan vinden!  Dit lukte!!! Joepie, puzzel 2!
Opdracht 3: Doe de heldencirkel! Ga allemaal op elkaars schoot zitten zonder om te vallen!
 Dit lukte!!! Joepie, puzzel 3!
Opdracht 4: Wissel heldenkledij!  Dit lukte!!! Joepie, puzzel 4!
We verzamelden al 4 omslagen! Spannend!

We maakten ons klaar om in ons bedje te kruipen.

De dag erna verzamelden we nog 6 helden! Leuk, hoor!

Voor we onze oogjes sloten keken we naar een filmpje (mini) en lazen Dominique en Rolande een verhaaltje voor....en toen, ja toen....was het bedtijd!!!

Op vrijdag genoten we van een lekker ontbijt.
Het lekkere ontbijt werd geschonken door enkele jarigen in de vakantie nl Nayeli, Odin en Elia Charlets! Dankuwelletjes.

Nadat we onze buikje gevuld hadden ruimden we onze slaapplaats op.
We keken naar een film van de 101 Dalmatiërs.

We vierden het afscheid van onze 2016-2017 Leefgroep  2-groep!
Het was een leuk jaar....vol met leuke momenten! Bedankt lieverds!
Iedereen kreeg foto's en leuke geschenkjes.

We sloten ons project af met het vullen van een ballon (die kon stijgen). Dit was een succes!

We zaaiden zonnebloempitten in onze bloempot.
Tijdens de vakantie kan die volop groeien!


Het schooljaar werd afgesloten met het afscheidsforum.
We begonnen met een mooi filmpje ivm zelfvertrouwen.
Daarna speelden de begeleiders enkele toneeltjes rond dit thema.
We namen afscheid van de kids die ons zullen verlaten...Snif, snif!

Ik wil zeker iedereen bedanken die geholpen heeft om onze kids te laten groeien en bloeien dit schooljaar. BEDANKT!

en toen.....was het tijd....

Aan mijn 3des






Dag lieverds,  

we deden dit jaar heel veel leuke dingen.
Veel plezier in de volgende klas,
wat je in leefgroep 2 leerde komt je zeker goed van pas.

Zit je ooit met een probleempje,
al is het maar een mini-eentje,
dan sta ik altijd paraat
en weet dat mijn deur altijd open staat…

Ik ga je toch wel hard missen.
Het zal raar doen om jouw snoetje niet meer te zien volgend jaar…

Ik ben blij dat ik jouw juf was…
Rolande



Aan al mijn kids 




Het schooljaar zit er op!
De school zegt nu eventjes stop!

We deden samen veel leuke dingen.
Ik weet niet waar te beginnen.

Geniet van de vakantie,
maak vooral heel veel plezier!


 de foto's van deze week zijn terug te vinden op:
 https://goo.gl/photos/nZw5Mvi2p7UoWLaC9


BEDANKT VOOR HET LEUKE SCHOOLJAAR!
* kids
* ouders, oma, opa, tante, nonkel....
* begeleiders
* iedereen die ik vergeten ben ;-) 

 

We vliegen het schooljaar uit en de vakantie in!




nog foto's?
te vinden op de blog van Dominique en Elke!

http://jufdominiqueklas3en4.blogspot.be
extra link naar foto's L3+4
  https://photos.google.com/album/AF1QipOZe8R-WcuA10RZdnrbve5zluazxFBzSbwfU8q8

 veel liefs, dikke knuffel en zoen van Rolande