vrijdag 6 oktober 2017

Hallo,

een overzichtje van de voorbije week:

* We deden met materiaal uit de natuur verschillende opdrachten:
- maak een patroon
- orden materiaal van donker naar licht
- maak een kunstwerk
- ....
We vertelden over ons kunstwerk.
Er werden pareltjes gemaakt! Knap gedaan!

* We oefenden op ritme en zang:
- we leerden verschillende ritmische patronen aan
- we klapten ritmische oefeningen na
- we zongen liedjes

* Ook onze zelfevaluatie stond op de planning.

* We brainstormden heel kort over een volgend project.

* We werkten rond drama:
De kinderen kregen als opdracht een toneeltje te maken rond het thema overleven.
Ze hielden hierbij rekening met wie, wat, waar, articulatie...
We genoten van elkaar toneeltjes.

* .....de laatste filmpjes over overleven:
- Hoe kan je je oriënteren met de sterren?
- Waar staat de zon?
- Hoe kan je dierensporen zoeken en herkennen?
- Hoe kan je berkensap maken?

* We deden mee aan de veldloop.
Alle kids begonnen vol enthousiasme aan de start en konden hun af te leggen parcours afwerken! Chapeau! Proficiat!

* We sloten de week af met de turnles.

* We kregen een echt diploma!!!!
Waarom?
Omdat we 24 uur in de natuur overleefd hebben!!!
We zijn supertrots!

* Enkele impressies over de overlevingsdag en natuurwandeling van de kinderen:



Ik vond het superleuk dat we op school geslapen hebben en ook top dat we met onze handen mochten eten. (falco)

Het was leuk in de tent. (flor)

Het was superleuk dat we op school mochten slapen. (trees)

Het was superlekker eten. (floor)

De boterhammen en confituur waren heel lekker. (pepijn)

Het was superleuk in de tent. (jasmina)

Het was tof dat we op school mochten slapen (ola)

Het was leuk om met onze handen te eten, ook die marshmallows waren lekker en ik vond het grappig dat lailyta met mijn bed zat te duwen. (zoé)

Ik vond het supertof dat oma en opa mee waren op leerwandeling en dat we kastanjes konden eten. (renske)

Ik vond het fijn vond om liedjes te zingen.
Het was ook leuk dat we de jager mochten interviewen.  (mira)

Het was superleuk om liedjes te zingen bij het kampvuur.
Het was tof om in school te slapen. (sky)

Het was heel leuk om met onze handen te eten.
De confituur maken was ook een toffe activiteit en weet je….de kip was heel lekker. (amélia)
De wandeling was leuk. (ashley)

Ik vond het leuk dat mijn mama is komen zingen en dan ze bij mij zat tijdens het verhaaltje.
Het was leuk om te slapen om op school te slapen.
Blaadjes verzamelen is ook leuk … ik ben een bladerenketting aan het maken. (Norah)

De wandeling was leuk.
We mochten ook spelen op het speelplein. (tobias)

Op school slapen was leuk.
Ik vond het super dat Shannon naast mij sliep.
Het was een leuke wandeling en vooral de kastanjes zoeken en opeten deed ik graag. (jolien)

Ik vond het leuk om op school te slapen.
Sommige kinderen schenen met hun lamp op Yuna.
Yuna en ik vonden dit heel grappig. (lucy)

Het was superleuk om aan zoé haar bed te schudden.
De confituur maken was een leuke opdracht. (lailyta)

Ik vond het heel leuk dat we op school mochten slapen.
We moesten met onze handen eten en we hebben zelf confituur gemaakt. (yuna)

Ik vond het leuk bij het kampvuur.
We mochten marshmallows proeven en eten met onze handen. (xander)

Het kampvuur was heel gezellig.
We mochten met onze handen eten.
Het was super dat we op school mochten slapen. (meagan) 

Ik vond het spel superleuk.
We moesten onze voeten wassen in een emmer dat was grappig.
Ik heb veel geleerd. Voorbeeld: wat je mag eten en niet mag eten uit de natuur.
We leerden ook bomen benoemen.
Het was superleuk om in de tent te slapen maar….. mijn matras is leeggelopen. (shannon)


groetjes uit het 1ste en 2de leerjaar
Tot maandag!!!

enkele foto's ;-)