vrijdag 29 juni 2018

Hallo,

het laatste blogje van dit mooie schooljaar :-(

Op maandag was het sportdag.
We werden door vele ouders naar het park in Izegem gebracht.
Daar hebben we naar hartelust geravot.
We vierden de jarige zonnebloemen van augustus nl Sky, Norah en Lailyta.
Bedankt voor het lekkere traktaat.
Na ons middagmaal vertrokken we te voet voor een heuse wandeling richting zwembad Izegem.
Gelukkig konden we (eens aangekomen) van een frisse plons in het zalige water genieten.
Moe maar tevreden werden we door ouders weer naar school gebracht.

Bedankt aan de ouders die ons brachten en ophaalden.

Op dinsdag was het Pardoes.
We vertrokken met goede schoenen aan en een gevulde rugzak te voet richting Dadizele.
Onderweg deden we een pitstop op het speelplein van Dadizele.
Aangekomen in het OC Den Ommeganck namen we plaats en genoten we van een voorstelling over een konijn die de tijd kon stilzetten. Het was mooooooooi!

Op donderdag trokken we op leerwandeling door Ledegem.
We werkten samen met kinderen van het 3de en 4de leerjaar.
We zochten de weg op de kaart en losten verschillende opdrachten op onderweg.
Na de middag hielden we een feestje en keken we naar een film.
(Bovenstaande werd door de kids gekozen.)

Vrijdag (de laatste dag van het schooljaar...snif, snif...) begonnen we de dag met het forum.
Alle 5 de vogels vertrokken op reis en vertelde wat ze zeker wilden meenemen.
We genoten van een doorschuifsysteem met allerlei opdrachten in het thema van de vogels 'uit Geluk voor kinderen'. Bedankt aan 5+ 6de lj om deze opdrachten heel goed te begeleiden.
We waren ook uitgenodigd op de babyborrel van Flosje.

Terug in de klas werden er foto's, hapjes en drankjes uitgedeeld.
We gaven superknuffels aan elkaar en zo namen we afscheid van de zonnebloemen van 2017-2018! Ik ga jullie missen!

Ook bedankt aan iedereen die hielp om ons te helpen groeien en bloeien het voorbije schooljaar! 

Enkele herinneringen van het voorbije jaar:

* Zoe: Ik vond het leuk om de kerstboom te versieren en bij het kampvuur marshmallows te mogen roosteren.
* Faith: Spelen op het speelplein was leuk.
* Lucy: Pardoes was super en het feestje ook.
* Ola: Ik vond alles superleuk!
* Norah: Werken met klei deed ik super graag!
* Shannon: Wat ik leuk vond? Gaan zwemmen, de kinderboerderij, zelf koken, in school slapen, spelletjes spelen...
* Lailyta: Sealife en Pardoes deed ik graag.
* Pepijn: Ik keek graag naar de filmpjes die de leerlingen uit het 5de en 6de gemaakt hadden.
* Tobias: Ik ging graag zwemmen.
* Amélia: Het optreden bij Pardoes was de max.
* Meike: De uitstap naar de kinderboerderij was leuk.
* Yuna: Ik vond alles leuk!
* Falco: Het was mijn allerleukste jaar op deze school.
* Sky: Ik ging graag turnen.
* Flor: We mochten veel (zelf) doen.
* Renske: De uitstap naar de kinderboerderij was leuk.
* Trees: Koken met de hele klas vond ik super leuk.


Een afscheidswoordje aan elke zonnebloem uit mijn klas:
Dag zonnebloempje van me,

na een heel gezellig jaar
gaan we nu weer uit elkaar.

Ik heb je zien groeien
en stap voor stap zien openbloeien.

We hadden samen veel leuke momenten en maakten veel plezier,
op onze uitstappen en ook hier.

Wat je dit jaar leerden, komt je volgend jaar goed van pas.
Vanaf september zitten we weer gezellig samen in de klas.
  
Je bent veel wijzer dan een jaar geleden,
dus ik ben heel tevreden.

Geniet nu maar van de vakantie!
Veel leuke dingen doen en spelen,
… af en toe een klein beetje leren ;-).

Dikke knuffel van Rolande...

de foto's van de laatste week 

deel 2 (foto's laatste dag: iedereen)