vrijdag 26 oktober 2018

Hallo,

het laatste weekje voor de vakantie was heel goed gevuld!

We vierden de verjaardag van Elina!
Gelukkige verjaardag, meid!!

We hielden ons verjaardagsforum. Alle jarigen van oktober (van het lager) werden hier nog eens in de bloemetjes gezet. Ze brachten allerlei lekkernijen mee! Dankuwel!

Boeken werden afgewerkt.

In onze projectbundel leerden we over:
* Welke kruiden worden er gebruikt om toverdrank te maken?
* Wat zijn vooroordelen over heksen en tovenaars?
* Wat is een vooroordeel?
* Wat is een geluksbrenger?
* Werkt een geluksbrenger altijd?
* Hoe kan je toveren met dingen uit de (school)tuin?

We stelden een eigen toverspreuk op.

We deden goocheltrucjes!
* opgebrand: hoe kan je een kaarsje doen doven zonder te blazen....
* tussen papier blazen: wat gebeurt er? (trillen en geluid!)
* hoe kunnen we twee blikjes naar elkaar laten rollen zonder ze samen te duwen of te blazen?
* hoe kunnen we eenvoudig een lava-lamp maken?
* Wat gebeurt er met snoepjes in water?
* Hoe kan olie drijven op water?
* Kan een punaise drijven op water?
* Kan water ook omhoog stromen?
* Kan je een gat in je hand toveren? (brrrr, dat was vies)
* Hoe kan je het geluid van een lepel omtoveren tot een heus klokkenspel?
* Hoe kan je blikken laten bewegen?
* Kan klei drijven op water? Of gaat het zinken?
Dat was super mega leuk!!!

Op donderdag was er sportdag!!!
We vertrokken met de bus richting Finlandia te Gullegem!
Op onze sportieve dag deden we aan schaatsen en na de middag was er glowgolf.

Enkele commentaren van de kids:
- Ik kon sneller schaatsen dan mijn papa. (Jonah)
- Ik kan al goed schaatsen en weet je...ik was jarig op deze dag! (Elina)
- Ik vond het superleuk! (Faith)
- Ik vond het leuk dat ik mocht schaatsen. (Jannina)
- Opa en oma waren mee. Tof, hé! (Noémie)
- Het was leuk. Ik had wel een beetje pijn. (Amélia)
- Ik kon voor de eerste keer heel goed schaatsen. (Yuna)
- Ik vond de lichtjes supermooi. Het lukte me om super snel te schaatsen. (Xander)
- Je moet doorzetten, dan lukt het je wel! (Mira)
- Ik vond het leuk dat mijn mama en al de andere begeleiders er waren. (Lucy)
- Het schaatsen was superleuk. De minigolf deden we voor de eerste keer en was ook heel tof. (Norah)
- De minigolf was magisch. Het ijs was heel glad. (Ola)
- Dit was het leukste dat ik ooit heb gedaan. (Tobias)
Bedankt aan alle begeleiders!!! Merci!

We genoten van goocheltrucjes van enkele kids:
* Trees en Nel: met kaarten
* Nel: nog een 2de spel met kaarten (en sst...maar ze verklapte ook hoe haar spelletje ging ;-))
* Flor: met een touw
* Xander: met een noot
* Renske: met een kaartenspel
* Alexandra: met geld
* Amélia: met een banaan
* Norah: met papier

We sloten deze week af met nog een sportieve namiddag.
We dansten op muziek en deden oefeningen met de bal!



De foto's van deze week zijn te vinden op onderstaande link!

Veel groetjes van de zonnebloemen!
Prettige vakantie!
We zien elkaar terug op maandag 5 november 2018!


Dinsdag 6/11 is het toverdag! Als je een goocheltrucje kent mag je dit op dinsdag tonen aan de andere kinderen.