vrijdag 5 oktober 2018

Hallo,

de laatste dieren werden besproken en de dierenfiches werden opgesteld over de goudvis, kikker, pad en duizendpoot.

Wat kwam nog aan bod?
* de voorplanting van de dieren en de mensen
* Hoe werken de kieuwen van de vissen?
* Waar zie je filters?
* Hoe werkt een filter?
* Welke dier hoort bij welke diersoort?
* Er zijn dieren die een winterslaap houden.
* Op onze tong zijn er bepaalde plaatsen waar we sommige smaken beter proeven dan op andere plaatsen op onze tong.

Weet je? 
Er was eens een kikker/pad die 10 meter kon springen in 1 keer.
Wij probeerden dit ook....maar het lukte ons niet...

De informatie wordt opgezocht op de computer en uit werkbundels gehaald.

Na de les van de duizendpoot trokken we met een zoekplaat naar buiten.
We zochten de kriebelbeertjes en konden adhv ons stappenplan ontdekken wat hun naam was.

We leerden over de lagen van het bos.
- de boomlaag
- de struiklaag
- de kruidlaag
- de moslaag of strooisellaag

We zongen het lied de '6 heksen'. Daarbij vonden vele kindjes een leuk dansje uit.
Floep! Toen was ze weg..

We luisterden naar het verhaal 'Dagje Pauwoog' van Marc de Bel!

We bekeken onze planning en planden volgende week vol met de laatste activiteiten van ons project.

De dierenspelen werden voorbereid.
Per dier is er een opdracht voorzien.
De opdracht is gelinkt aan het talent van de dieren.

Volgende week dinsdag maken we onze dierenhuizen!
We zijn nog op zoek naar:
- touw
- karton
- wol
- laken
- watte
- glitters
(wat we niet nodig hebben, krijgt u terug)


Groetjes van de zonnebloemen
Tot maandag!