vrijdag 28 september 2018

Hallo,

wat deden de zonnebloemen deze week?

We vierden de verjaardag van Mamadou, Flore en Amélia.
Proficiat zonnebloemen!!!

We gingen op uitstap naar de ZONNEGLOED!

De Zonnegloed te Vleteren is een sanctuary met kinderboerderij en dierenpark met meer dan 400 dieren die nergens meer terecht konden.


We deden een wandeling doorheen het dierenpark.
Onderweg leerden we over de verschillende dieren.
We zagen prachtige zoogdieren, vogels...
We klauterden, sprongen en hupten over de hindernissen en konden zo onze eigen beweegtalenten tonen.
's Middags aten we onze boterhammen op in de zon en mochten we even spelen op het speelplein.
We namen deel aan een voedermoment. Tijdens dit moment vertelde de gids ons over de dieren en hoe ze in het park terecht gekomen zijn.
De kriebeldieren, reptielen en amfibieën vonden we terug op de zolder.
Wat een prachtige dieren-ontdek-dag!

Enkele uitspraken van de kinderen:

Shannon: Er waren veel dieren in het dierenpark en die werden vroeger mishandeld.
Mira: Er waren heel mooie en schattige dieren, maar soms ook gevaarlijke dieren.
Trees: Er was een klim- en klauterparcours waar wij ook eens aapje mochten zijn.
Yuna: De stokstaartjes waren supergrappig en kwamen soms wel heel dicht.
Meike: Ik vond de aapjes heel lief. Vooral de kleintjes.
Floor: Op het klimparcours kon ik mij uitleven!
Amy: Er waren ook precies kleine leeuwtjes. Heel schattig maar ook gevaarlijk.
Alhasana: Ik wilde graag een foto bij de grote beer.
Amélia: Ik ben blij dat de dieren gered waren!
Anaïs: De papegaaien vond ik prachtig! Ze hadden de gekste kleuren.
Renske: Ik heb veel gelachen met de stokstaartjes.
Jannina: Ik was onder de indruk van de grote bruine beren.
Noémie: Er waren ook speciale runderen met wel heéééééél grote hoorns.
Flore: De zebra’s waren mijn favorieten.
Faith: Ik vond zowel de grote als de kleine aapjes leuk om te zien.
Oraia: De zebra’s zijn ook mijn lievelingsdieren door hun mooie wit-zwarte strepen.
Lucy: De apen konden supersnel lopen!
Alexandra: De papegaaien vond ik prachtig!
Meagan: Ik vond het jammer dat dit dieren zijn die ooit mishandeld waren.
Tobias: Ik vond het hindernissenparcours supertof.
Norah: De papegaaien konden heel luide geluiden maken en de aapjes waren heel zot.
Sky: De apen deden grappige gebaren.
Zoé: We mochten meekijken hoe de dieren werden gevoederd.
Jonah: Ik was blij om te zien dat de apen in zo’n groot verblijf zaten.
Xander: De stokstaartjes waren putjes aan het graven en stonden tegen de muur te zonnen.
Elina: De pony’s waren heel schattig.
Lailyta: De stekelvarkens vond ik een beetje eng want die zetten hun stekels soms heel snel recht.
Yander: De kleine tijgertjes vond ik superschattig.
Seena: Er was een stier en die vond ik heel cool!
Lou: Ik had de beren liever in de natuur gezien.
Falco: Ik kan niet kiezen welk dier ik het leukste vond.
Flor: wij mochten ook eens in groepjes naar de dieren gaan kijken.
Pepijn: De spinnen vond ik heel eng.
Mamadou: De reptielen vond ik supercool!
Alseny: De apen deden zotte dingen!

We vulden een opdrachtenfiche in over de zonnegloed...onze zonnebloemen konden alles aanvullen. Wat hebben ze veel geleerd tijdens onze uitstap!

Er was ook het verjaardagsforum!
Dit is een forum waarop alle jarigen (van de maand) in de belangstelling staan en een versnapering meebrengen naar school.
Bedankt aan alle ouders voor de vele lekkernijen.



We werkten verder in onze projectbundel en namen 'de wolf' en 'de goudvis' onder de loep.
Samen stelden we de dierenfiche op.
We leerden over de eeuwen.
- Van waar komen deze dieren?
- Hoe komen wilde dieren huisdieren?
- Hoe ademt een vis?
- Hoe ziet een vis er uit?
- Hoe noemt het geluid van de wolf?
- Heeft een vis dezelfde zintuigen als ons?
- Wat zijn zintuigen precies?
- en nog zoveel meer....

We sloten de week af met het grootouderfeest!
Er stonden 3 activiteiten op de planning:
- Volksspelen
- Cluedo
- taart en koffie
Het werd een gezellig namiddag voor de kids en hun grootouders!
Beide hadden stralende oogjes en dat zegt genoeg ;-)!



Veel groetjes van de zonnebloemen!
Tot maandag!