vrijdag 30 november 2018

Hallo,

We begonnen met de toetsen voor rekenen, taal, spelling en project.

Ondertussen in ons project:
- We oefenden op het aflezen van de thermometer.
- We ontdekten wat verdampen is.
- We oefenden veel op het gebruiken van onze weerkalender.
- We plaatsten de pluviometer buiten en volgenden op hoeveel regen er uit de lucht viel.
- We leerden over verbale en non-verbale media.
- We onderzochten wie de zender en ontvanger is bij het geven van een boodschap.
- We linkten media aan een situatie.
- We lazen een tekst over een dag als weervrouw.
- Elke dag werd het weer voorgesteld door onze eigen weerman/vrouw.
- We leerden nieuwe woordenschat en ontdekten nieuwe pictogrammen over het weer.
- We ontdekten de kringloop van het water. We herhaalden dit adhv een toneeltje van de regendruppel.
- We weten nu hoe wolken, regen, sneeuw...ontstaan.
- Waarom hebben we regen nodig? Soms is er te veel regen...
- Kunnen we de regen verjagen?
- Wat is neerslag?
- De regen werd dagelijks gemeten met de pluviometer.
- ...

Er was het maandelijks verjaardagsforum!
Bedankt voor alle lekkere dingen!
De jarigen van deze maand werden in de kijker gezet.

We maakten een toets over de geziene leerstof.

We leerden ritmische klappen met woorden uit het project. Zo leerden we de ritmetaal uit de echte lessen notenleer. Welke noot duurt twee tellen? Welke 1 tel en welke een halve tel?
Tussen elke maat tekenden we een maatstreep.
We zongen met onze handen ;-).

We schreven een vrije tekst met als thema 'Dit vond ik superleuk in de voorbije projecten!'

We bespraken het verslag van de leerlingenraad.

We oefenden ons dansje in voor sinterklaas...

We maakten wolken adhv de kunstenaar Margritte. Boven dit wolkenpatroon komt dan een zwart kader met een vorm die we hebben uit geprikt.
Als alles droog is krijgen jullie de foto's te zien. ;-)

We sloten de week af met een sportieve namiddag in de sporthal!

Liefs van de zonnebloemen
Tot maandag!